Nákladní vozy

Součástí techniky Veterán klubu Čechoslovák jsou nákladní vozy z období 2. světové války, především vozy používané Československou armádou ve Velké Británii. Technika se nachází v různých fázích renovace nebo je plně pojízdná a lze se s ní setkat na akcích KVH Rota Nazdar.

Morris Commercial C4 4×2 GS

Dne 9.3.2011 byl přivezen z daleké Normandie další přírůstek do vozového parku našeho spolku. Je jím tento nádherný Morris – Commercial C4 4×2 GS v pískové barvě a velmi originálním stavu, který si pořídil náš kamarád a novopečený člen našeho spolku ze Slovenska. Jelikož renovace proběhne v Čechách, můžeme ho nazvat první ryze československý projekt klubu. Vůz je ve vzácně původním stavu, včetně veškerých detailů, originální plachty a je pojízdný. Z návěsu sjel vlastní silou a prodělal první zkušební jízdu. Po dokončení důkladné renovace bude garážován na Slovensku. Tyto vozy byly ve stavu Československé armády ve Velké Británii. Morris Commercial ...
Celý příspěvek >

Chevrolet C15 A (1942)

Dalším přírůstkem do klubového autoparku se 15. srpna 2012 stal lehký nákladní vůz kanadského původu Chevrolet Canada C15 A. Vozidlo bylo zakoupeno v Holandsku od soukromého sběratele v pojízdném stavu. Vůz prodělal zhruba před třemi lety kompletní renovaci dle původní výrobní dokumentace. Canada je kompletní, chybí pouze oblouky a plachta, které budou brzy dodělány. Po podrobnějším prozkoumání a zkušební jízdě, bylo nutné vyměnit některé opotřebované díly za nové, zejména v oblasti zapalování a motor seřídit. Nyní motor šlape dobře a tak zbývá dodělat několik detailů a marking do stavu Čs samostatné obrněné brigády. Chevrolet C15 A byl během válečných let také používán ...
Celý příspěvek >

Morris Commercial C8 FA

Po několika měsících se podařilo úspěšně zakončit výměnu dělostřeleckého tahače Morris – Commercial C8 FA. Vůz obohatí strojový park spolku a časem snad bude pořízeno i něco co se dá zapřáhnout za tažné zařízení tohoto speciálního vozidla. Vůz je v poměrně dobrém a kompletním stavu a kromě samotného vozu jsou k dispozici i díly karosérie z druhého vozu stejného typu. Jízdu v tomto konstrukčně zvláštním voze jsme měli možnost vyzkoušet při akci spolku v květnu 2012 v Praze Libni, kde jsme měli z VHÚ zapůjčenu celou soupravu včetně 25 liberní kanónové houfnice (operace Anthropoid). Kromě zkušeností s ovládáním tohoto vozu, ...
Celý příspěvek >

Ford F15 A (1941)

Nový přírůstek do spolkového autoparku. Nákladní automobil Ford F15A. O víkendu 3.3.2012, se nám podařilo přivézt od kolegy z Velké Británie tento poměrně vzácný nákladní automobil.  Stroj je ve velice dobrém stavu jezdí, brzdí, svítí  a prodělal před rokem několikaletou anglickou renovaci tj. že nějaká ta práce na něm ještě je. Motor je po kompletní generálce a tak je jízda samá radost. Po sjetí z návěsu našeho kamaráda ze Slovenska Mariána Simeona,  jsme provedli zkušební  jízdu do místa garážování a proběhla více než uspokojivě. V garáži dělá společnost Chevroletu C30 s kabinou No.11, který právě prodělává kompletní renovaci. Určitě se s tímto malým krasavcem setkáte ...
Celý příspěvek >

Ford WOT8

Jediný britský 1,5tunový nákladní automobil s náhonem 4×4, vyrobeno pouze 2500ks, zkrácená verze třítunového Fordu WOT6. Používán Československou samostatnou obrněnou brigádou v poměrně velkém množství, u Tankových praporů, Moto praporu, Dopravního oddílu, a Lehké polní ambulance. Motor osmiválcový vidlicový, 61 kW (85 bhp) Ford 3 621 cm2, SV, prostřednictvím čtyřrychlostní převodovky a dvoustupňové přídavné převodovky poháněna zadní nebo všechna kola. Mechanické brzdy, velikost pneumatik 10.5×20 Dochovaný stroj pochází pravděpodobně z vozidel přišlých do vlasti s Čs. samostatnou obrněnou brigádou. Vůz byl rekonstruován a po novém nástřiku bude jezdit v označení spojovací čety u Tankového praporu 1. Vůz je po opravě ...
Celý příspěvek >