Nákladní vozy

Součástí techniky Veterán klubu Čechoslovák jsou nákladní vozy z období 2. světové války, především vozy používané Československou armádou ve Velké Británii. Technika se nachází v různých fázích renovace nebo je plně pojízdná a lze se s ní setkat na akcích KVH Rota Nazdar.

Morris Commercial C4 4×2 GS

Dne 9.3.2011 byl přivezen z daleké Normandie další přírůstek do vozového parku našeho spolku. Je jím tento nádherný Morris – Commercial C4 4×2 GS v pískové barvě a velmi originálním stavu, který si pořídil náš kamarád a novopečený člen našeho spolku ze Slovenska. Jelikož renovace proběhne v Čechách, můžeme ho nazvat první ryze československý projekt klubu. Vůz je ve vzácně původním stavu, včetně veškerých detailů, originální plachty a je pojízdný. Z návěsu sjel vlastní silou a prodělal první zkušební jízdu. Po dokončení důkladné renovace bude garážován na Slovensku. Tyto vozy byly ve stavu Československé armády ve Velké Británii. Morris Commercial ...
Značka Pro Pokračování Textu

Chevrolet C15 A (1942)

Dalším přírůstkem do klubového autoparku se 15. srpna 2012 stal lehký nákladní vůz kanadského původu Chevrolet Canada C15 A. Vozidlo bylo zakoupeno v Holandsku od soukromého sběratele v pojízdném stavu. Vůz prodělal zhruba před třemi lety kompletní renovaci dle původní výrobní dokumentace. Canada je kompletní, chybí pouze oblouky a plachta, které budou brzy dodělány. Po podrobnějším prozkoumání a zkušební jízdě, bylo nutné vyměnit některé opotřebované díly za nové, zejména v oblasti zapalování a motor seřídit. Nyní motor šlape dobře a tak zbývá dodělat několik detailů a marking do stavu Čs samostatné obrněné brigády. Chevrolet C15 A byl během válečných let také používán ...
Značka Pro Pokračování Textu

Morris Commercial C8 FA

Po několika měsících se podařilo úspěšně zakončit výměnu dělostřeleckého tahače Morris – Commercial C8 FA. Vůz obohatí strojový park spolku a časem snad bude pořízeno i něco co se dá zapřáhnout za tažné zařízení tohoto speciálního vozidla. Vůz je v poměrně dobrém a kompletním stavu a kromě samotného vozu jsou k dispozici i díly karosérie z druhého vozu stejného typu. Jízdu v tomto konstrukčně zvláštním voze jsme měli možnost vyzkoušet při akci spolku v květnu 2012 v Praze Libni, kde jsme měli z VHÚ zapůjčenu celou soupravu včetně 25 liberní kanónové houfnice (operace Anthropoid). Kromě zkušeností s ovládáním tohoto vozu, ...
Značka Pro Pokračování Textu

Ford F15 A (1941)

Nový přírůstek do spolkového autoparku. Nákladní automobil Ford F15A. O víkendu 3.3.2012, se nám podařilo přivézt od kolegy z Velké Británie tento poměrně vzácný nákladní automobil.  Stroj je ve velice dobrém stavu jezdí, brzdí, svítí  a prodělal před rokem několikaletou anglickou renovaci tj. že nějaká ta práce na něm ještě je. Motor je po kompletní generálce a tak je jízda samá radost. Po sjetí z návěsu našeho kamaráda ze Slovenska Mariána Simeona,  jsme provedli zkušební  jízdu do místa garážování a proběhla více než uspokojivě. V garáži dělá společnost Chevroletu C30 s kabinou No.11, který právě prodělává kompletní renovaci. Určitě se s tímto malým krasavcem setkáte ...
Značka Pro Pokračování Textu

Ford WOT8

Jediný britský 1,5tunový nákladní automobil s náhonem 4×4, vyrobeno pouze 2500ks, zkrácená verze třítunového Fordu WOT6. Používán Československou samostatnou obrněnou brigádou v poměrně velkém množství, u Tankových praporů, Moto praporu, Dopravního oddílu, a Lehké polní ambulance. Motor osmiválcový vidlicový, 61 kW (85 bhp) Ford 3 621 cm2, SV, prostřednictvím čtyřrychlostní převodovky a dvoustupňové přídavné převodovky poháněna zadní nebo všechna kola. Mechanické brzdy, velikost pneumatik 10.5×20 Dochovaný stroj pochází pravděpodobně z vozidel přišlých do vlasti s Čs. samostatnou obrněnou brigádou. Vůz byl rekonstruován a po novém nástřiku bude jezdit v označení spojovací čety u Tankového praporu 1. Vůz je po opravě ...
Značka Pro Pokračování Textu