Motocykly

Součástí techniky Veterán klubu Čechoslovák jsou motocykly z různých období historie, především z období první republiky a 2. světové války, používané Československou armádou. Motocykly jsou buď v různých fázích renovace nebo plně pojízdné a lze se s nimi setkat na akcích KVH Rota Nazdar.

bsa_m20-1024x699

BSA M20 (1939)

Britský motocykl, ranná produkce továrny BSA (Birmingham Small Arms Company), z počátku v roce 1936 považovaný Britským ministerstvem obrany za propadák, se nakonec stal jedním z nejdéle sloužících motocyklů v Britské armádě a také nejmasověji vyráběným britským motocyklem za Druhé světové války s cca 126 000 kusy v aktivní službě na všech bojištích. Oblibu si získal zejména pro svoji spolehlivost a jednoduchou údržbu. Motocykl v držení člena KVH Rota Nazdar prošel perfektní renovací a je v označení Motorizovaného předzvědného oddílu Čs. samostatné obrněné brigády, provozován na akcích klubu.  Základní data: Motor čtyřdobý SV jednoválec Objem: 496 ccm Převody: 4 Hmotnost ...
Celý příspěvek >
Matchles G3L

Matchless G3L (1941) II.

Motocykl britské výroby, vyvinutý během druhé světové války pro použití v britské armádě. Model G3L vznikl z předválečného modelu G3 na konci roku 1941. Jeho hlavní inovací bylo mimo jiné vůbec první použití hydroteleskopické přední vidlice, kterou známe z dnešních motocyklů. Toto z něho udělalo jeden z nejoblíbenějších motocyklů armád britského impéria. Do konce války vyrobila firma Matchless na 80 000 motocyklů G3 a G3L. Tyto motocykly používala i Československá armáda ve Velké Británii. Motor: Objem: 349ccm Výkon: 16 BHP (5200 ot/min) Výrobní číslo: 92818 Převodové stupně: 4 Rám: číslo 8134701        Renovace: Pořízen kompletní a plně pojízdný ...
Celý příspěvek >
cz_175-1024x768

ČZ 175 (1937)

Motocykl v provedení pro použití v prvorepublikové Československé armádě. Po perfektní renovaci, používaný na prvorepublikových akcích KVH Rota Nazdar. Motor: dvoudobý jednoválec objem: 173ccm vrtání: 60 mm zdvih: 61 mm Kompresní poměr: 1:5,6 Výkon: 4,8kW (3800 ot/min) Převodových stupňů: 3 Max. rychlost: 90km/h Hmotnost: 95kg Spotřeba: 3,3L/100km   ...
Celý příspěvek >
veteran_klub_CZ_Zaba_uvod

ČZ 175 Standard 25 (1938)

Československý motocykl, vyrobený Českou Zbrojovkou a.s. ve Strakonicích, pochází z úspěšné řady ,,stopětasedmdesátek“ vyráběných v letech 1935-1946. Tento stroj pochází ze série 41001-43334, vyráběné v letech 1938-39 a byl již vybaven novým motorem s vratným vyplachováním. Motocykl byl pořízen v předrenovačním stavu. Nyní prochází kompletní renovací a bude uveden do původního stavu, což byla civilní verze, tedy černý lak doplněný bílými linkami a chromováním. Základní údaje: Rok výroby: 1938 Motor: dvoudobý jednoválec Obsah: 172,3cm Vrtání: 60 mm Zdvih: 61 mm Kompresní poměr: 1: 5,9 Výkon: 5,5 ks Převodových stupňů: 3 Max. rychlost: 80km/h Váha: 95kg Spotřeba: 3,3l/100km       RENOVACE: ...
Celý příspěvek >
veteran_klub_uvodni

OGAR – 4 (1937)

Československý motocykl firmy Machek & spol. Autfit a.s. Praha. Firma sídlila v Praze Strašnicích a před výrobou motocyklů se zabývala vyrobou jízdních kol a různých doplňků. V roce 1935 firma představila nový stroj, kterým byl Ogar 4 se čtyřstupňovou převodovkou. Stroj byl na svou dobu vyráběn mimořádně kvalitně (rám byl například letován z trubek ze švédské oceli) což se projevilo ve spolehlivosti a trvanlivosti. O tento velmi kvalitní motocykl projevila zájem i armáda, která v té době začínala velkou motorizaci a motocyklů Ogar 4 bylo nakonec nakoupeno na tu dobu impozantní množství 294 kusů. V armádě se motocykl osvědčil a ...
Celý příspěvek >