Osobní a štábní vozy

Součástí techniky Veterán klubu Čechoslovák jsou osobní a štábní vozy z meziválečného období  a 2. světové války, používané Československou armádou. Vozy jsou buď v různých fázích renovace nebo plně pojízdné a lze se s nimi setkat na akcích KVH Rota Nazdar.

veteran_klub_HumberBox_dobova

Humber 4×4 F.W.D.

Našemu kamarádovi a členovi spolku ze Slovenska, se podařilo v Holandsku sehnat krásný Humber 4×4 F.W.D. Tento vojenský speciál britské výroby používala v několika kusech  i Československá armáda ve Velké Británii. 14.6.2012 dorazil do dílen k renovaci. Jeho stav nebyl nijak oslnivý a navíc byl úplně rozebraný, pozitivem však bylo, že byl téměř kompletní. K vozu byla hromada dílů a kompletní podvozek na další vůz, takže bylo z čeho stavět. Brzo z něho bude takový krasavec v barvách Československé samostatné obrněné brigády jako na dobové fotografii z května 1945. Dle čísla podvozku 8452516 se podařilo zjistit, že tento vůz pochází ...
Celý příspěvek >
veteran_klub_Humber_snipe_uvod

Humber Snipe (Staff Car)

Vojenský speciál britské výroby, upravený pro potřeby armády, jeden z patnácti dochovaných na světě a druhý nejstarší. Tento byl získán v zuboženém a více jak nekompletním stavu, v pokročilém stádiu koroze. Vůz pochází ze stavu Československé samostatné obrněné brigády (dále jen ČSOB) kde sloužil u Brigádních tankových dílen. Momentálně probíhá náročná renovace. Militarizovaná verze limuzíny upravená z předválečného civilního vozu. Úpravou prošla částečně karoserie, hlavně její zadní část. Upravena byla světlost podvozku, zvýšením zadní části karoserie. Kufr byl touto úpravou oproti civilní verzi menší. Civilní chromované nárazníky nahradily strohé úhelníky. Karoserie byla moderně celokovová s výsuvným poklopem v přední části ...
Celý příspěvek >
veteran_klub_Vauxhall_uvod

Vauxhall 25 GY (1939)

  Civilní limuzína používaná za války v armádě, pro kurýrní účely Vůz byl pořízen v dosti zuboženém stavu v Čechách a nyní prochází velmi náročnou renovací. Vauxhall typ GY vyráběný v letech 1937 až 1939. Byl vybaven šestiválcovým benzínovým motorem. Přední kola nezávisle zavěšena, pérování provedeno pomocí tlumičů. V zadní části vozu se nacházela listová péra. Rozvor 2,8 m Délka 4,6 m Šířka 1,8 m Výška 1,7 m Automobily Vauxhall 14 HP se vyráběly pro potřeby RAF, v menším množství byly v britské armádě používané typy 10 HP (série H), 12 HP (série I) a 25 HP (série GY), jednalo ...
Celý příspěvek >
veteran_klub_Peugeot_5

La PEUGEOT 302 (1936)

Civilní osobní automobil francouzské výroby, v několika kusech používaný u 1. Čs. divise ve Francii v letech 1939-40 jako štábní vůz – převzatý při mobilisaci francouzské armády z civilního sektoru. Typ „302“, jehož bylo vyrobeno firmou „Peugeot Automobiles – Sochaux (od srpna 1936 do dubna 1938) 25.083 ks v ceně jednoho 19.500,-Frs (tj. 15.210,-Kč), byl spolu se svou větší sestrou „402“ odpovědí firmy rivalu CITRÖENu Traction Avant 11 BL z roku 1934, kterému konkuroval zejména neopakovatelnými futuristickými tvary carrosserie (nazývanými „Fuseau Sochaux“) – vpravdě to uměleckým dílem. Světla pod maskou chladiče, aerodynamická zaoblená příď, šípové výklopné čelní sklo a zakrytá ...
Celý příspěvek >
veteran_klub_Standard_1

Standard Flying 12 (1938)

Britská armáda používala, mimo vozidel vyrobených v rámci státních armádních zakázek, také velké množství různých typů civilních osobních vozidel, které byly zrekvírované či darované civilním obyvatelstvem. Tyto vozidla přebírala do svého inventáře i Československá Obrněná Brigáda ve Velké Británii. Jedním z těchto vozidel byla dle archivních materiálů i čtyřsedadlová limuzína Standard. Dnes poměrně opomíjená Standard Motor Company byla založena v Anglickém Coventry již roku 1903 a brzy se stala jedním z největších producentů osobních automobilů ve Velké Británii. Do roku 1963, kdy tato značka zanikla, vyrobila nespočet velmi úspěšných a na svou dobu pokrokových vozidel. Po II. sv. válce zakoupila ...
Celý příspěvek >