Nákladní vozy

Součástí techniky Veterán klubu Čechoslovák jsou nákladní vozy z období 2. světové války, především vozy používané Československou armádou ve Velké Británii. Technika se nachází v různých fázích renovace nebo je plně pojízdná a lze se s ní setkat na akcích KVH Rota Nazdar.

Fordson WOT8 (1942)

Nový přírustek do spolkového vozového parku ve fázi renovačního projektu, získaný v Anglii. Jedná se o britský 1,5tunový nákladní automobil. Mezi lety 1941-1942 bylo britskou filiálkou Fordových závodů Fordson v Dagenhamu v Anglii vyrobeno pouze 2 516 ks těchto automobilů, z toho 868 bylo vyvezeno v rámci válečné spojenecké pomoci do Sovětského svazu, kde byla část použita jako nosiče raket tzv. "kaťuší".  Poté výroba v Anglii navázala delší třítunovou verzí Fordson WOT6. Fordson WOT8 byl jediným 1,5tunovým (30cwt) nákladním automobilem s náhonem 4x4 vyráběným ve Velké Británii. U Československé armády ve Velké Británii sloužily v poměrně velkém množství. Používán byl ...
Značka Pro Pokračování Textu

Bedford OYD-3ton (1939)

Třítunový nákladní vůz v označení Československé samostatné brigády z počátku roku 1943. Označením náleží k dopravnímu oddílu – brigádní autoškole. Tento typ byl v naší brigádě zastoupen v dosti velkém počtu a celkem bylo vyrobeno kolem 60 000 ks. obr. vlevo Bedford OYD od brigádní autoškoly Dopravního oddílu. Vpravo Bedfordy při přebírce techniky brigády v Cholmondelay Parku 28.9.1940. RENOVACE Tento poměrně moderní vůz s celokovovou karoserií a perfektním zpracováním, byl poháněn řadovým šestiválcem s rozvodem OHV o obsahu 3 519 cm3 s max. výkonem 54kW při 3000 ot./min. Velikost pneumatik u ranné produkce byla 32×6 (vzadu dvou montáž) později standardní 10,5×16. Vůz byl pořízen v České republice ve velmi ...
Značka Pro Pokračování Textu

Leyland Hippo Mk II (1944)

Vyráběl se od konce roku 1944 s různými typy karoserie. Nejběžnějším provedením byl valník. Používán byl dlouho i v poválečném období. Motor byl vznětový šestiválec Leyland L, o objemu 7 399cm3. Model Mk.IIA měl všechna kola o rozměru 13,5×20, typ Mk.IIB vpředu 10,50×22 vzadu dvoumontáž 36×8. U Československé brigády sloužil kromě dvou vyprošťovacích Leylandů Mk.I u Lehkých dílen pouze jeden Leyland Mk.II. Ten byl přidělen brigádě jako náhrada za zrušený Austin, těsně před odjezdem armády do vlasti v květnu 1945, a není jisté zda dorazil do Čech. Zatím se nepodařilo vypátrat žádnou fotografii tohoto typu u Čs. Brigády. Vůz byl ...
Značka Pro Pokračování Textu

Chevrolet Canada C60L (1944)

Třítunový nákladní automobil 4×4. Pořízen jako vrak ve Švédsku. Probíhá náročná renovace do provozuschopného stavu. Nákladní vozy s nosností 3 tuny se staly páteří zásobovacích jednotek spojenců v průběhu druhé světové války i po ní. Británie zavedla do výzbroje v letech 1939-1945 přes 400 tisíc těchto vozidel různých značek. Kanadský automobilový průmysl od počátku války vyráběl pro mnoho zemí protihitlerovské koalice vozidla splňující britské normy, dodávané hlavně vojenským silám Commonwealthu, posléze i do Sovětského svazu. V kanadských pobočkách General Motors a Ford probíhala spolupráce při vývoji a výrobě těchto vozidel různých tonáží a využití. Obě značky spolupracovaly až do té míry, že některé ...
Značka Pro Pokračování Textu

GM C 60X Canada

Těžký nákladní automobil. Podvozek odvozený z typu C60L se zdvojenou zadní nápravou. Jediný kus v České republice Automobil je v provozuschopném stavu po starší renovaci, chystá se jeho celková repase. Motor GM 270 šestiválcový 74,5kw, 4 416cm prostřednictvím čtyrstupňové převodovky a dvoustupňové přídavné převodovky poháněna zadní nebo všechna kola. Hydraulické brzdy s podtlakovým posilovačem. Velikost pneumatik 10,5-20 ...
Značka Pro Pokračování Textu
Loading...