14 Zář La PEUGEOT 302 (1936)
Civilní osobní automobil francouzské výroby, v několika kusech používaný u 1. Čs. divise ve Francii v letech 1939-40 jako štábní vůz – převzatý při mobilisaci francouzské armády z civilního sektoru.
Typ „302“, jehož bylo vyrobeno firmou „Peugeot Automobiles – Sochaux (od srpna 1936 do dubna 1938) 25.083 ks v ceně jednoho 19.500,-Frs (tj. 15.210,-Kč), byl spolu se svou větší sestrou „402“ odpovědí firmy rivalu CITRÖENu Traction Avant 11 BL z roku 1934, kterému konkuroval zejména neopakovatelnými futuristickými tvary carrosserie (nazývanými „Fuseau Sochaux“) – vpravdě to uměleckým dílem. Světla pod maskou chladiče, aerodynamická zaoblená příď, šípové výklopné čelní sklo a zakrytá zadní kola, odlišují jej dodnes bezpečně od ostatních soudobých automobilů.
Jde o osobní vůz střední třídy, vybavený benzinovým 4-válcem OHV o zdvihovém objemu 1758 ccm (vrtání 78mm, zdvih 92mm) a výkonu 43 HP (32 kW) při 4000 ot/min., pohánějícím přes 3-stupňovou mechanickou převodovku přímo zadní nápravu maximální rychlostí 110 km/h při spotřebě 8,5 l/100km (v průměrné rychlosti 75 km/h). Osazen je carrosserií typu „Berline“, tj. 4-dveřový 5ti místný sedan o rozměrech d= 4500mm, š= 1570mm a v= 1560mm s částečně zatažitelnou střechou (tzv. „šíbr“).
Tento konkrétní exemplář výrobního čísla: 760 091, byl svým majitelem – hoteliérem LOUISem DELBORTem, bytem 32 Rue Pajol, 18éme Arrondissement – Paris, uveden pod „Numéro d´ immatricullation“ (SPZ): 3254 QU 5 do provozu 15/V.1937.
Vůz tento byl získán nákupem v Marmoutier u Strasbourgu (département Alsace) Francie, v kompletním a dobrém stavu (viz. foto), čeká jej pouze celková revise motoru i chassis, vyčištění palivového systému a repasování čalounění.