Od tzv. „Rade Raupen“ k bojovému vozu KH-60

Jaroslav Špitálský V průběhu Světové války došlo k rychlému vývoji vozidel s housenkovým pojezdovým ústrojím, poháněných spalovacími motory. Jednalo se o tzv. tanky a dělostřelecké traktory. Také byl učiněn pokrok v konstrukci dělostřeleckých traktorů s kolovým pojezdovým ústrojím. Nově vzniklá ...
Značka Pro Pokračování Textu

Po stopách cesty domů

V roce 2019 uskutečnilo několik našich přátel, včetně našeho člena spolku, cestu na historických motocyklech po stopách našich vojáků vracejích se od Dunkerque v květnu 1945 do osvobozené vlasti. Jejich příběh nyní vyšel v časopise ...
Značka Pro Pokračování Textu

Mjr. Antonín Valčík

Dne 19.1.1984 zemřel v Prostějově Mjr. v.v. Antonín Valčík, příslušník československého západního odboje. Narodil se 19.2.1915 v Hranicích na Moravě, kde se vyučil elektrotechnikem. Po absolvování vojenské školy leteckého dorostu v Prostějově, tam zůstal jako ...
Značka Pro Pokračování Textu

Hraničáři z Krkonoš – report z akce

Převzato z FB stránek ČsOL jednota Mladá Boleslav : Špindlerův Mlýn se v sobotu 8. srpna vrátil do období mezi světovými válkami. U příležitosti letošního 100. výročí unifikace branné moci a vzniku moderní československé armády ...
Značka Pro Pokračování Textu

archiv příspěvků >

ZAJÍMAVOST TÝDNE

Dne 9. května 1945 v 9.00 hod, podepsal na velitelství Československé samostatné obrněné brigády ve Wormhoutu ve Francii německý velitel pevnosti Dunkerque víceadmirál Frisius bezpodmínečnou kapitulaci německé posádky, kterou převzal velitel naší západní bridády arm.gen. Alois Liška. Na základě tohoto dokumentu, vydalo Velitelství brigády rozkaz pro provedení přesunu do vlasti. Přesun se uskutečnil ve dvou fázích 12. a 13. května a trval zhruba 8 dní. (Pokračování textu…)