Obrněná technika

Součástí techniky Veterán klubu Čechoslovák byly i obrněné projekty z období 2. světové války, především vozy používané Československou armádou ve Velké Británii. Ačkoli oba vozy již nejsou součástí Veteránklubu Čechoslovák, rozhodli jsme se je zde ponechat pro připomínku práce, kterou jsme, zejména pak na GM C15TA, vykonali.

Loyd Carrier

Koncem října 2016 dorazil do klubového autoparku nový projekt, tahač Loyd Carrier. Vozidlo bylo zakoupeno v Norsku od soukromého sběratele a bude celkově renovováno. Loyd Carrier bylo pásové universální vozidlo vyráběné pro britskou armádu. První kusy byly objednány v roce 1939 od britské firmy Vivian Loyd´s,  ale postupně byla vozidla vyráběna v několika dalších továrnách, např. ve Ford Motor Company.  Vyrobeno bylo přes 26 tisíc kusů v různých variantách. Náš exemplář je varianta Carrier Tracked Towing, tedy dělostřelecký tahač pro tahání 6pdr protitankového kanonu. Vozidlo má lehké pancéřování v čele a vpředu na bocích, zadní a horní část byla otevřená ...
Značka Pro Pokračování Textu

GM C15TA

Obrněný nákladní automobil 4×4 GM 8449/C15TA, postavený na zesíleném podvozku Chevrolet C15 cwt, s pancéřovou karosérií od firmy Hamilton Bridge Company a motorem GMC 270, byl vyvinut firmou General Motors v Kanadě, odkud byl dodáván spojeneckým jednotkám. U Československé samostatné obrněné brigády sloužily tři kusy, zařazené u Ženijní roty. Vrak tohoto obrněnce byl pořízen v Holandsku na podzim 2009 a právě prochází zásadní rekonstrukcí do provozuschopného stavu. Tento konkrétní vůz byl dodán koncem roku 1944 do Velké Británie a nebyl nikdy bojově nasazen. Po válce byl přebudován na tahač děl a nakonec skončil vyrabován ve Skotsku. Odtud byl po neúspěšném ...
Značka Pro Pokračování Textu

AEC Dorchester (projekt)

Projekt stavby obrněného velitelského vozidla AEC „Dorchester“ HP na podvozku AEC Matador V polovině roku 2012 náš spolek dostal darem podvozek středního dělostřeleckého tahače AEC „Matador“. Jelikož tento typ naše brigáda nepoužívala, rozhodli jsme se vytvořit projekt jeho přestavby na obrněné velitelské stanoviště A.C.V AEC „Dorchester“. Na tomto podvozku byly tyto velitelské vozy montovány. Výroba započala ve Velké Británii v roce 1941 a celkem bylo vyrobeno kolem 415ks. První vozy byly použity v africké kampani a britští vojáci jim dali přezdívku „Dorchester“ po luxusním londýnském hotelu. Pro zajímavost tři z těchto vozů byly v Africe zabaveny Němci a používal je i ...
Značka Pro Pokračování Textu