Leyland Hippo Mk II (1944)

22 Říj Leyland Hippo Mk II (1944)

Vyráběl se od konce roku 1944 s různými typy karoserie. Nejběžnějším provedením byl valník. Používán byl dlouho i v poválečném období. Motor byl vznětový šestiválec Leyland L, o objemu 7 399cm3. Model Mk.IIA měl všechna kola o rozměru 13,5×20, typ Mk.IIB vpředu 10,50×22 vzadu dvoumontáž 36×8. U Československé brigády sloužil kromě dvou vyprošťovacích Leylandů Mk.I u Lehkých dílen pouze jeden Leyland Mk.II. Ten byl přidělen brigádě jako náhrada za zrušený Austin, těsně před odjezdem armády do vlasti v květnu 1945, a není jisté zda dorazil do Čech. Zatím se nepodařilo vypátrat žádnou fotografii tohoto typu u Čs. Brigády.

Vůz byl pro KVH Rota Nazdar pořízen v létě 2009 ve Velké Británii v poměrně kompletním, ale korozí poškozeném stavu. Leyland prošel komplentní renovací vše funguje jak má a auto jezdí pěkně. Od začátku sezóny 2011 může být tento monumentální krasavec k vidění na akcích klubu.

Layland-6

Leyland dorazil do nového domova

31
13

Zde ještě v Anglii u původního majitele

21
51

Přístrojová deska a překvapivě jdoucí přístroje

91

Diesel motor šlape poměrně dobře.

71

Vnitřní strana dveří, výdřeva potřebuje výměnu.

81

Demontáž kabiny ukázala horší stav než se původně zdálo

9a

Hippo po celkové demontáži kabiny

101

Korba je kompletně zbavena starého nátěru, brzdy jsou po renovaci

111

Brzdy po výměně prasátek a brzdových hadic

121

Přední náprava v průběhu renovace.

131

Celkový pohled na probíhající renovaci

16

Motor v novém kabátě

17

Opravené zadní čelo v základovce

18

Opravená spodní část kabiny

19

Dolní část kabiny v první vrstvě vrchního nástřiku

20

Jedna z mohutných nádrží

211

Část kabiny je zpět na voze

22

Většinu dílů necháváme pískovat

a-

Přední blatník po vyvaření

b

Vyříznutá část blatníku, i toto jsou někteří schopni opravit pouze tmelem.

c

I další části blatníku bude nutné nahradit

d

Opravené nosníky zadní části kabiny

8

Nasazené zadní čelo. Na obrázku je patrná výměna poškozeného okraje

9

Shnilá výdřeva podlahy a jiných částí korby, byla vyměněna za novou

6

Nová podlaha kabiny připravená k montáži

5

Nová podlaha kabiny po namontování a nástřiku

10

Postranní koš, námi přezdívaný „důlní vozík“

11

Pohled na zadní zástěrku

4

Celkový pohled do kabiny

2

Kabina v nástřiku. Téměř všechna skla chybí a musí se nechat vyrobit

1

Namontovaná přední světla a pozičky

05112010182

Dynamo je nutné opravit, jeho demontáž vyžaduje dva muže

Pojezdové zkoušky v Bakově (polovina října 2010) Nová plachta se musí ještě upevnit provazy:

IMG_7310orez IMG_7308 IMG_7309 IMG_7307

 21.05.2011 Po několikaměsíční práci na renovaci nákladního automobilu Leyland Hippo Mk.II, jsme konečně ve finále. Leyland poprvé vyjel na zahájení sezóny ve Vojensko-technickém muzeu Lešany. Auto se řídí přes svou velikost velmi dobře a vše funguje jak má.

P5220206 P5220207 P5220199 P5220203

Plachta vozu následně obdržela příslušné maskování.