22 Říj Leyland Hippo Mk II (1944)
Vyráběl se od konce roku 1944 s různými typy karoserie. Nejběžnějším provedením byl valník. Používán byl dlouho i v poválečném období. Motor byl vznětový šestiválec Leyland L, o objemu 7 399cm3. Model Mk.IIA měl všechna kola o rozměru 13,5×20, typ Mk.IIB vpředu 10,50×22 vzadu dvoumontáž 36×8. U Československé brigády sloužil kromě dvou vyprošťovacích Leylandů Mk.I u Lehkých dílen pouze jeden Leyland Mk.II. Ten byl přidělen brigádě jako náhrada za zrušený Austin, těsně před odjezdem armády do vlasti v květnu 1945, a není jisté zda dorazil do Čech. Zatím se nepodařilo vypátrat žádnou fotografii tohoto typu u Čs. Brigády.
Vůz byl pro KVH Rota Nazdar pořízen v létě 2009 ve Velké Británii v poměrně kompletním, ale korozí poškozeném stavu. Leyland prošel komplentní renovací vše funguje jak má a auto jezdí pěkně. Od začátku sezóny 2011 může být tento monumentální krasavec k vidění na akcích klubu.
Pojezdové zkoušky v Bakově (polovina října 2010) Nová plachta se musí ještě upevnit provazy:
21.05.2011 Po několikaměsíční práci na renovaci nákladního automobilu Leyland Hippo Mk.II, jsme konečně ve finále. Leyland poprvé vyjel na zahájení sezóny ve Vojensko-technickém muzeu Lešany. Auto se řídí přes svou velikost velmi dobře a vše funguje jak má.
Plachta vozu následně obdržela příslušné maskování.